Bannière de profil

Bonjour

quelqu’un pourrait-il me donner la marche à suivre pour intégrer mon logo dans ma bannière de profil car en effet des que je sélectionne mon image après validation elle est hors cadre cela provient-il de sa dimension si oui comment faire pour la changer ?

Même question pour la photo du profil

Merci de vos retours.

Google translation:

Hello

could someone give me the procedure to integrate my logo in my profile banner because indeed as soon as I select my image after validation it is out of frame it comes from its size if so how to change it ?

Same question for profile photo

Thank you for your feedback.

1 Like

The aspect ratio of the banner region is very wide and images that are too tall are cropped to fit. To fix this, replace your image with one that is much wider than it is tall.

As an aside, and please don’t take this the wrong way as I say this only to try to help, I imagine not many people speak French on this site, so I think you may get more replies to your posts if you also include an English translation ( from Google, for example ).

Google translation:

Le rapport hauteur / largeur de la zone de bannière est très large et les images trop hautes sont rognées pour s’adapter. Pour résoudre ce problème, remplacez votre image par une image beaucoup plus large que haute.

En passant, et s’il vous plaît ne prenez pas cela dans le mauvais sens car je dis cela uniquement pour essayer d’aider, j’imagine que peu de gens parlent français sur ce site, donc je pense que vous pouvez obtenir plus de réponses à vos messages si vous incluez également une traduction en anglais (de Google, par exemple).

Hello

ok i take good note to put in english

could someone give me the procedure to integrate my logo in my profile banner because indeed as soon as I select my image after validation it is out of frame it comes from its size if so how to change it ?

Same question for profile photo

Thank you for your feedback.

I succeeded thanks to Mike’s advice so thank you very much Mike :slight_smile:

1 Like