I want to play a sequence once every minute.
The sequence only has 6 images.
How can I do this?
English is not my native language and I have only been working on Facer creation for a few weeks.
Thanks in advance for a response.
M.K.
Netherlands
I want to play a sequence once every minute.
The sequence only has 6 images.
How can I do this?
English is not my native language and I have only been working on Facer creation for a few weeks.
Thanks in advance for a response.
M.K.
Netherlands
Welcome @mkrijger So you want each Image to show for 10 seconds ?
You would put this formula in the opacity of each image changing the number 0 to 1 etc on the next image .
.
$(floor((#Ds#)/10))=0?100:0$
.
It is a simple conditional that divides the seconds in the minute into 6 whole number starting with Zero .
.
If you can not get it working I can post a test for you to look at .
Sadly the Sequence method is not much use . Let us know a bit more about the sequence . We can use the same method to run a stop frame thing every minute.
The other thing to consider here is that your wake screen will only be on for 5-20 seconds so once a minute may never happen.
You may want to consider a period of seconds after wake. Such as
wakeRand(min, max) Random number generator that’s updated every time the watch face goes into active mode (wakeRand(1, 10)) I believe it is a number of seconds between 1 and X
There are many other fixed options based on wake.
Pretty certain sequences are not active on AOD/DIM screens but I may be wrong @russellcresser
Thanks…
You wrote:
“So you want each image to display for 10 seconds?”
No, I have a small animation (consisting of 6 different images…with a line moving from top to bottom across the entire watch face).
I want this animation to play every minute. So now…Animation of 6 images…in 1 minute the animation of 6 images again.
You also write that you don’t use the sequence option much.
How do you add an animation?
I often use what I call live action . So I would have 6 images each with their own code / formula to switch it on and off . If the Animation was a sequence how long does it run for . Say, if the animation runs for a Second then each frame is 1/6 second . 166. 66 millisecond or 6FPS ( frames per second ) .
We have problems syncing Sequences to the Real Time Clock . Also As Rob has pointed out . Sequences do not run in AOD .
See her I made a quick test. You will see I have made a test with the Sequence over 6 seconds to Illustrate how difficult it is to sync them to the RTC. The numbers in the stop frame animation are a bit silly.as 1/6 second. If I were you I would go for 10 frames at 100 ms. One of the masters will turn up with a much nicer little formula.
To Inspect the test click on the title of the Preview on Web Page.
.
Hallo M. Krijger
Ik ben Belg. Dus geen taal problemen met mij.
Ik ben bekend onder de naam Beautychaser en maak voor 90 % geanimeerde Faces.
Check mijn webpage.
De methode die Russell aanbeveelt, heb ik gebruikt, maar voel me meer aangetrokken tot het werken met “sequence” elementen. Randbemerking, sommige “properties” werken niet echt op niveau. Zo kan je geen formules gebruiken in bepaalde velden, zoals “rotation”.
Goed, keren we terug naar het voorliggende vraagstuk. Ik heb voor de duidelijkheid een face gemaakt, ook met een lijn die over het beeld heen gaat.
Ik heb verschillende versies van “een bewegende lijn” als ELEMENT toegevoegd. Je kan dus ze allemaal 1 VOOR 1, uitproberen en beoordelen.
Voor alle versies, gelden dezelfde settings, nl TRIGGER ON WAKE en REVERSE ON.
De formule in veld X is evenwel verschillend. Uitgangspunt daarbij is dat ik meestal 24 beelden gebruik meestal voor een duurtijd van 1 sec. Het aantal beelden en de kwaliteit ervan en de duurtijd die je bepaalt - is ook een veld - bepalen te samen de kwaliteit van de sequentie.
Indien je de verschillende versies probeert zal je dat merken. Ik stel voor dat je werkt met 24 beelden in 1 sec. De opmerkingen die Rob maakt, zijn naar mijn smaak, ook terecht. Maar je hebt misschien goede redenen die ik niet ken waarom je elke minuut die sequentie wil spelen.
Misschien wil je weten, he er is een minuut nu voorbij, een soort timer misschien, wie weet…
Dus, bekijk het even en laat me iets weten of je nog veranderingen wenst.
Je kan ook de beelden hebben - iedereen trouwens - die ik gebruikt heb, in een ZIP bestand.
O ja, de link. Je kan het volledig bekijken want INSPECTION IS ON. Dus klik onder het beeld.
Succes
Patrick
Whatever you said
Patrick Saud
.
.
I have used the method that Russell recommends, but I feel more attracted to working with “sequence” elements. Side note, some “properties” do not really work at a level. For example, you cannot use formulas in certain fields, such as “rotation”.
Okay, let’s return to the question at hand. For clarity, I have made a face, also with a line that goes over the image.
I have added different versions of “a moving line” as an ELEMENT. So you can try them all out one by one and judge them.
The same settings apply to all versions, namely TRIGGER ON WAKE and REVERSE ON.
The formula in field X is different, however. The starting point is that I usually use 24 images, usually for a duration of 1 sec. The number of images and their quality and the duration that you determine - is also a field - together determine the quality of the sequence.
If you try the different versions, you will notice that. I suggest you work with 24 frames in 1 sec. The comments Rob makes are, to my taste, also correct. But you may have good reasons that I don’t know why you want to play that sequence every minute.
You may want to know, hey there’s a minute gone now, some kind of timer maybe, who knows…
So, take a look at it and let me know if you want any changes.
You can also have the frames - everyone by the way - that I used, in a ZIP file.
Oh yeah, the link. You can watch it in full because INSPECTION IS ON. So click under the image.
Be Aware that if you use the Wake Trigger and #DWE# timer for the sequence it could not possible sync to the Minute 60 sec Tick . To add the SYNC Trigger will not help it is a NOP . BTW Rotation does work with sequence . Just Opacity and Tint are a NOP .
Ha Patrick …
Allereerst bedankt voor je reactie.
Je hebt een voorbeeld voor mij gemaakt…dank.
Hoe kan ik mijn ontwerp aan jou laten zien, zodat je ziet wat ik bedoel?
Gr. Michiel
Dag Michiel
Jouw ontwerp kan je iedereen laten zien als je de link die je aanmaakt via onderstaande foto’s plakt in je volgende reactie hier op het forum. Belangrijk is daarbij dat je INSPECTION ON aanzet en daarna de link copy maakt en plakt. Enkel dan, kan ik via de CREATOR PAGE van Facer jouw ontwerp bekijken in detail zoals jij het hebt gemaakt.
Indien je wilt dat iedereen participeert aan je vraag, moeten we misschien toch overschakelen op Engels, de keuze is aan jou.
In je FACER CREATOR PAGE met jouw ontwerp, moet je klikken op het icoon naast de SAVE, met 3 balletjes, vervolgens kom je onderstaand scherm, zet inspection on and copy link en plak hem.
Gr Patrick
Ha Patrick …
Voorlopig hou ik het lekker bij Nederlands.
Verwacht niet te veel van mijn ontwerp (ben net bezig) …
De lijn en het verdwijnen van de vingerafdruk … daar wil ik een grotere pauze in…na elke 20, 30 of 60 seconde.
Michiel
Dag Michiel
Plak deze formule in veld X in de “properties”.
$#Ds#<4&&#DWE#>4?160:-320$
Met deze instructie zal de sequentie lopen gedurende 4 seconden, nadat de tijd in seconden groter is dan 60 en dus terug aanvangt. Binnen de 4 seconden daarna, loopt de sequentie voor 4 seconden.
De formule bevat 2 voorwaarden en 2 uitkomsten. De voorwaarden bevinden zich voor ? De uitkomsten na berekening, bevinden zich na ?
De uitkomsten bepalen op welke positie op de X as, de sequentie zich moet afspelen.
De normale positie is 160, als 2 voorwaarden voldaan zijn. De andere positie -320, zegt de watch, laat de sequentie maar aflopen BUITEN BEELD.
Eerst, het aantal sekonden (#Ds#) moet groter zijn dan 4. Waarom? Omdat je de duurtijd op 4 seconden hebt gezet.
Ten tweede (#DWE#) en dat is een aanneming. De horloge moet langer wakker zijn dan 4 seconden. Ik heb die toegevoegd omdat ik aanneem dat als het nu 2 seconden is, dat je partieel je sequentie ziet. Indien je dat niet wenst, moet die voorwaarde eruit.
Dan heb je dit
$#Ds#<4?160:-320$
Optie 3, indien je elke 20 seconden - actuele tijd in seconden - de sequentie wenst te laten lopen, dan heb je nodig in veld x
$(#Ds#%20)<4&&#DWE#>4?160:-320$
Probeer het maar eens uit en laat iets horen.
Gegroet
Patrick
Dank je … precies wat ik bedoelde…nodig had!
Door met zelf het een en ander (variabele) te gaan zitten klooien, leer ik er (weer) meer van.
Je hebt iets geschreven voor de X in de properties.
Is er voor elk onderdeel (elke propertie) een overzicht van welke code(s) je kan gebruiken, met uitleg welk effect dat veroorzaakt?
Wil daar graag induiken om mooie wijzerplaten te (kunnen) maken.
Nogmaals hartelijk dank…
Ik kan hiermee verder.
Michiel
Graag gedaan.
Het leerproces kan je versnellen, ondersteunen ahv een aantal zaken
de documentatie van Facer. Beschouw dat als een start. Met deze link kom je terecht op die documentatie. Facer Creator. Er is ook een link rechts binnen de Creator page naar documentatie
leer op basis van dit forum, via posts en de database niet te vergeten. Vele vragen van nieuwkomers zijn daar al gesteld. Het is een beetje zoeken maar interessant
gebruik ook de community tab binnen de creator page. Daar vind je werk met toegang, inspection on.
gebruik een goede grafische creatie software. Ik gebruik daarvoor Blender voor al mijn animatie. Check mijn werk op Beautychaser • Facer: the world’s largest watch face platform
experimenteer, probeer de dingen uit. Kan ook wikipedia inschakelen, google enz voor duiding.
gebruik AI, maar weet wel dat die niet perfect antwoordt, wel je in de juiste richting kan duwen
geraak je niet verder, maak een post hier. Best in Engels om iedereen te betrekken. Is gelijk goed voor je Engels …
Succes
Patrick
Patrick …
Bedankt voor je tijd en info.
Ik ga er lekker mee aan de slag…
Als ik er niet uit kom, weet ik waar te zijn.
Michiel